2013. február 21., csütörtök

A tízparancsolat

Melyiket érzi ma a legfontosabb parancsolatnak?

2. Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.

Szerintem igen fontos ez a parancsolat, mivel ha ez a keresztény vallás alapja. Az egész egy monoteista  vallás, tehát ha másban, több istenben is hisz valaki akkor nem valószínű, hogy ez a vallás az, mi neki lett volna szánva (az Úr által :D ).

5. Tiszteld  atyádat és anyádat, hogy hosszú ideig élj azon a földön, a melyet az Úr a te Istened ád te néked.


Igazából én ennek a parancsolatnak főleg az első felszólítását tartom fontosnak. Azt, hogy a gyermekek tiszteljék és szeressék szüleiket a szülők nagy része valóban megérdemli. Ennek a parancsolatnak épp akkor kellene eszébe jutnia egy gyereknek, mikor nézeteltérésben van apjával, anyjával, hogy néha fogadja el tanácsaikat, még ha nem is nagyon egyezik véleményük. Hisz egy valódi szülő mindig a gyermeke javára tesz dolgokat és bizonyára több tapasztalattal rendelkezik.


6-10. Tiltó parancsolatok

Ezeknek a parancsoknak az emberekből alap viselkedésébe bele kell, hogy legyen építve ez nem vitás. De azért itt is van pár kivétel, amit át lehet hágni...


Melyik lehetett a legfontosabb keletkezése pillanatában?

A tízparancsolat keletkezésének idejébe az, hogy csak egy Isten van fontos lehetett, mivel mikor Mózes leért a hegyről a lent maradt emberek más Isteneket, bálványokat kezdtek imádni. Ezért is kellett szegény Istenségünknek újravésnie a parancsokat. Gondoljunk bele, nem könnyű munka ám betűket vésni a kőbe. Próbálja ki, ki nem hisz nekem. Visszatérve a témához. Ez akkor igen fontos lehetett. A többiről nem igazán tudok mit mondani, de azért mindegyik fontos parancsolat lehetett.

Mi lehet az oka a változásnak?

Például az, hogy mióta megkapták az emberek (zsidók) a tízparancsolatot vagy mikor leküldte Isten hozzánk egyszülött fiát, Jézust (avagy Jahvét) eltelt egy kevéske (SOK!) idő. És szerintem az emberek inkább hisznek a közvetlen bizonyítékokban, mint az közvetettekben. Ennyi lenne szerintem az oka a változásnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése