2013. április 8., hétfő

Kis bűnök, nagy bűnök - a középkorban, Danténél, ma, ill. a maga értékrendjében. Mi számít komoly bűnnek, mi nem?

Hát ami engem illet szerintem a középkori életfelfogás túlzott, ami a bűnöket illeti. Túlságosan is szigorúan kezelték azt, mikor valakit "megszállt az ördög". Vagy mondjuk az is szerintem eléggé nagy ostobaság, hogy a nőket a bűn forrásainak is titulálták. Ezzel szemben a Danténél már nem annyira kötött ez az egyházi értékrendszer és egy picit másképp ítéli meg a bűnök súlyát, ez már jobbnak tűnik. A mai értékek pedig a fejük tetejére álltak. Nem túl jó a mai értékrend, sok helyen nem kezelik úgy a bűnöket ahogy kellene és az emberek sem látják bűnöseknek magukat olyanért amiért kellene. A testiség sem már olyan súlyos bűn mint annó. Az én értékrendszerem, mivel a "ma fia vagyok" úgy gondolom hasonló a mostanihoz, viszont a bűnök súlyát lehet felcserélném. És sokkalta nagyobb büntetést adnák azoknak, akik visszaélnek az emberek jóindulatával, akár Danté értékrendszerében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése